چگونه خود را دوست بداریم؟

 

 

بعضی افراد گمان می کنند دوست داشتن خود کار ساده ایست و بر این باور هستند که تمامی کنش ها، واکنش ها و کل زندگیشان بر همین اصل بنا شده است، اما خود را دوست داشتن کاریست دشوار که به شدت برای رشد شخصیت فرد اهمیت دارد.
1_به خودتان بیش از سایرین اهمیت بدهید.
این راهکار به نظر ساده می رسد،گمان می کنیم اهمیت به خود نوعی خودخواهی است یانیازهای ما اهمیتی ندارند. فراموش نکنیدمهربانی با خود نه تنها نشان دهنده خودخواهی نیست بلکه نشان از نگرانی شما نسبت به احساسات و عواطف شما است. بنابراین از خودتان مراقبت کنید.
2_مرزهای خودتان را حفظ کنید.
فهرستی از نیازهای عاطفی خود، مسائلی که برای شما مهم هستند، آنچه شما را ناراحت  یا خوشحال میکند.این فهرست می تواند شامل نکاتی مانند اینکه دوست دارید شنیده شوید، دوست دارید دیگران به موفقیت های شما اهمیت دهند.بنابراین زمانی که فردی به این مرزهای تعیین شده وسط شما تعصی یا آنها را نادیده بگیرد شما به خوبی متوجه می شوید؛ به احساسات خود اهمیت دهید.
3_هر آنچه که برای تحقق خود واقعیتان نیاز دارید انجام دهید.
در وهله افراد تعیین کنید که چه چیزی حال شما را خوب می کند، هر چه باشد اهمیتی ندارد مهم این است که شما از احساس خودتان زمانی که مشغول انجام آن هستید آگاه باشید. به عنوان مثال: ممکن است شما در محیط کار خود احساس خستگی کنید ولی زمانی که در باغچه با گیاهان سرگرم هستید بسیار خوشحال و مسرور باشید.پس هر آنچه شما را خوشحال می کند را بیابید و تلاش کنید آن را انجام دهید، اگر احساس کردید از انجام خسته شدید تلاش کنید تغییر موضع دهید و بر روی کار دیگری تمرکز کنید. شاید شما نیاز داشته باشید آخر هفته ها با دوستان خود جمع شوید یا شاید به تناهیی سر کنید.مهم این است که کار مورد علاقه خود را انجام دهید، این موضوع به شما کمک می کند احساس بهتری به خودتان داشته باشید.

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

انجام تکالیف فرزندان و مشکلات والدین

مقدمه موضوع انجام تکالیف توسط فرزندان مساله‌ای است که بیشتر والدین باآن درگیر هستند و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *