آیا درون‌گراها بهتر از برون‌گراها می‌توانند دیگران را درک کنند؟

 

بر اساس تحقیقات جدید ییل (Yale) درباره درون‌گرایی، ممکن است افراد درون‌گرا به اندازه افراد برون‌گرا از زندگی لذت نبرند ولی بهتر آن‌ها را درک می‌کنند.

افراد کم‌رو و ساکت، درک بهتری از شخصیت و روان‌شناسی دیگران دارند تا افرادی که زمان بیشتری را صرف معاشرت با دیگران می‌کنند.

درون‌گراها ذاتا روانشناس هستند

گروه مطالعاتی ییل نزدیک به هزار داوطلب را مورد آزمایش قرار داد تا ببیند آن‌ها چگونه می‌توانند به سوالات مربوط به حقایق روان‌شناختی ثابت پاسخ دهند.

به داوطلبان یک سری تست‌های شخصیتی دادند. در نتایج مشخص شد که افراد درون‌گرا قطعا بهتر از افراد شوخ‌طبع و اجتماعی عمل می‌کنند.

ولی چرا این‌طور است؟

آنتوان گولویتزر، روان‌شناس و نویسنده مطالعه ییل می‌گوید:

«ممکن است افراد درون‌گرا نسبت به افرادی که مشغول تعاملات اجتماعی گسترده با دیگران هستند، زمان بیشتری را برای مشاهده طبیعت انسان‌ها صرف می‌کنند یا برای مشاهده درون افراد دقیق‌تر عمل کنند؛ زیرا تعصبات انگیزشی کمتری دارند.»

تحقیقات بیشتر نشان می‌دهد که افراد درون‌گرا اغلب مهارت‌های گران‌بهایی برای رهبری دارند

به عنوان مثال، مطالعات دیگری نشان می‌دهد درون‌گراها چون درک بهتری از رفتار و شخصیت و زوایای پنهان دیگران دارند، بهتر می‌توانند همدردی کرده، در انگیزه‌ها و اهداف دیگران بیشتر موثر باشند و در نتیجه برای رهبری، مهارت‌های مهمی درون خودشان پرورش دهند.

اگرچه این تحقیقات فعلا در حد نظریه است و نمی‌توان آن‌ها را قطعی دانست ولی فعلا به این معنا است که اگر در یک میهمانی خسته شدید، در کمتر از یک ساعت می‌توانید کاری کنید که افراد سال‌ها برای تبدیل شدن به یک روان‌شناس آموزش دیده، صرف می‌کنند.

این به تیزهوشی شما برمی‌گردد که چه زمانی در جمع سکوت کنید
و چه زمانی سخن بگویید.

اگر در تمام مدتی که سکوت کردید و در گوشه‌ای مشغول نظاره کردن رفتار و شنیدن سخنان دیگران هستید و می‌خواهید رفتار و شخصیت آن‌ها را درک کنید، احتمالا ضریب هوشی بالاتر از متوسط انسان‌ها داشته و می‌توانید به سمت رهبری تیم‌ها و کسب‌وکارها حرکت کنید.

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

سرکوب احساسات

در تعریف خودآگاهی، یکی از ویژگی های انسان سالم، شناخت دقیق احساسات و هیجانات است. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *