حسادت در روابط عاطفی

حسادت در روابط زناشویی یک امر طبیعی است که اکثرا زوجین مقداری از آن را تجربه می‌کنند.
در واقع احساس علاقه و تمایل برای حفظ رابطه ، موجب این می‌شود که افراد نسبت به هر چیزی که رابطه را تهدید کند ، احساس حسادت کنند و از خود حساسیت نشان دهند. هنگامی که احساس حسادت در رابطه‌ی شما به میزان زیادی تجربه می‌شود، هم شما وهم شریکتان را به شدت آزار می‌دهد.

دلیل و واکنش هر یک از ما در مقابل این احساس متفاوت است‌. اما گاهی این واکنش ها با شدت زیاد اتفاق می‌افتند. آنقدر که خود تهدیدی برای رابطه میشود. هم شما و هم شریکتان را به شدت آزار می‌دهد. شما دائما نگران و مضطرب هستید ، احساس خطر میکنید و ترس از دست دادن دارید و از طرف دیگر شریک شما احساس میکند که دائما از جانب شما مورد قضاوت و کنترل قرار میگیرد.

✳در واقع شما باید روی تغییر واکنش های خود در مواجهه با حس حسادت تمرکز کنید. زمانی که شما بتوانید احساس خود را در قبال حسادت بیان کنید می‌توانید روابطی امن تر داشته باشید.

✳مادامی‌که حسادت کنید این تصور را خواهید داشت که شما دارای نقصی هستید. بنابراین آنچه که نیاز دارید تغییر تصویر ذهنی از خودتان است‌.
حتی اگر به تنهایی از پس این تغییر برنمی‌آیید باید از یک متخصص کمک بگیرید آن هم قبل از اینکه حسادت روحتان را تخریب کند..

✳واکنش‌های شدید از جانب شما نه تنها اوضاع را بهتر نمی‌کند، بلکه به تدریج خودتان و شریک زندگیتان را خسته می‌کند. ایجاد سردی وفاصله‌ی عاطفی از پیامدهایی است که این واکنش‌ها درپی دارند. این سردی و فاصله‌ی ایجاد شده حساسیت شما را بیش از پیش بر می‌انگیزد و به این ترتیب  اوضاع بدتر میشود.
در واقع شما در یک سیکل معیوب گرفتار می‌شوید که ممکن است احساس کنید به هیچ وجه نمی‌توانید از آن خلاص شوید.

✳تلاش کنید در زمانی که آرام هستید، با همسر خود درباره‌ی حساسیت‌های خود صحبت کنید.
به جای حرف زدن با نیش وکنایه تلاش کنید که صادقانه احساسات خود را با او در میان بگذارید و همراه با هم راه حلی برای از میان بردن آن‌ها پیدا کنید…

✳اگر احساس حسادت، شما و همسرتان را بیش از حد درگیر خود کرده، کمک گرفتن از یک روانشناس در این شرایط می‌تواند کمک زیادی به شما بکند. در جلسات مشاوره می‌توانید به مهارت‌های بیشتری در زمینه‌ی مدیریت احساسات خود برسید و نحوه‌ی برقراری یک گفت وگوی بدون تنش و موثر را یاد بگیرید.

🔴برای هماهنگی و رزرو وقت از طریق دایرکت و یا شماره تلفن زیر اقدام نمایید.
۰۲۱۲۲۵۲۸۴۷۳

کلینیک روانشناختی سایدا و ژنتیک رویانا

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *