تغذیه در دو سال نخست زندگی نوزادان اهمیت بسیار زیادی بر سلامت آنان دارد

‌كودكانی كه در دو سال نخست زندگی از نعمت صبحانه محروم باشند، در آینده به‌ ‌بیماری‌هایی همچون عفونت‌های تنفسی، مشكلات شنوایی، و عقب ماندگی ذهنی دچار خواهند‌ ‌شد.

مطالعات نشان می‌دهد تغذیه دو سال نخست زندگی نوزادان اهمیت بسیار زیادی بر سلامت آنان دارد. به گزارش سازمان بهداشت پان آمریكن دو سال اول زندگی مهم‌ترین دوران كودكی محسوب می‌شود و‌ ‌كودكانی كه در دو سال نخست زندگی از نعمت صبحانه محروم باشند، در آینده به‌ ‌بیماری‌هایی همچون عفونت‌های تنفسی، مشكلات شنوایی، و عقب ماندگی ذهنی دچار خواهند‌ ‌شد.

در همین حال خبر گزاری فارس به نقل از دانشگاه كاردیف انگلستان گزارش داد:محققان دریافتند كودكانی كه صبحانه كامل ازغذاهایی كه حاوی غلات نظیر گندم و جو می باشد، مصرف می كنند نسبت به كودكانی كه از خوردن صبحانه دوری می كنند، ازهوش و تمركز فكری بالاتری برخوردارند.

بر اساس این گزارش، محققان دانشگاه كاردیف انگلستان به منظور درك دقیق تاثیرصبحانه مغذی حاوی غلات بر ذهن و جسم كودكان، مطالعه ای را بر رفتار ۲۱۳ كودك ۴ تا ۱۱ ساله از بین ۱۵۳ خانواده به مدت دوهفته انجام دادند.
این مطالعه نشان داد كه خوردن صبحانه به كودكان كمك می كند آمادگی ذهنی بهتری برای رفتن به مدرسه و حضور در كلاس درس داشته باشند وهمچنین از خستگی و اضطراب آنان می كاهد.
محققان همچنین دریافتند كودكانی كه صبحانه كامل حاوی غلات مصرف می كنند از توانایی ذهنی، فیزیكی و شناختی بالایی برخوردارند

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

تمرین اصلاح باور های شناختی 

  گام یک قلم و کاغذ برمی‌داری و هر چی تو دلته راجع به فردی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *