اهمیت مشاوره پیش از ازدواج

 

ازدواج يكي از مهمترين، پايدارترين و صمیميترين روابط میان فردی است كه باعث شكل گیری خانواده ميشود.
با ازدواج و شكل گیری خانواده، در آغاز زوجهای جوان با شماری از روابط، وظايف و مسئولیتهای جديدی روبهرو هستند كه سابقاً تجربه آن را نداشته اند. اين امر در جوامعي همانند كشور ما اهمیت بیشتری دارد، چراكه چنین روابط زناشويي و خانوادگي، صرفاً از طريق ازدواج و از مبادی قانوني، عرفي و شرعي صورت ميگیرد.
بنابراين زوجهای جوان نیاز دارند تا در فرايند برون سازی متقابل، به يک رشته ارتباطات و تعامالت منظم
و الگومند دست يابند تا بتوانند ساخت مناسب خانواده خود را شكل دهند.
بر اين اساس و با توجه به تأثیرات فروان ارتباطات زناشويي، برنامه های مختلفي بر مبنای بهبود روابط و تعامالت زناشويي ارائه شده است.

مشاوره قبل از ازدواج به منظور کمک زوجین برای پیشبرد رابطه قبل از ازدواج ارائه می شود. در این روش درمانی سوالات روانشناسی قبل از ازدواج مهمی مطرح می گردد. پاسخ زوجین به این سوالات و درک نحوه نگرش یکدیگر به مسائل باعث می شود تا آن ها بتوانند در آینده نه تنها از بروز مشکلات خود جلوگیری کنند، بلکه بتوانند مشکلات خود را به بهترین شکل ممکن رفع کنند.
صحبت های قبل از ازدواج یک فرصت بسیار عالی برای زوجین است تا بتوانند توانایی خود را برای برقراری ارتباط موثر با یکدیگر تقویت کنند و و هم چنین توقعات واقع بینانه ای از یکدیگر داشته باشند. مشاوره قبل از ازدواج هم چنین روش های بسیار خوبی برای توسعه مهارت های حل تعارض و مساله زوجین است.
درک تفاوت خواسته ها و تطابق آن با توانایی افراد، موجب کاهش استرس قبل از ازدواج زوجین می گردد. پس هرچه صحبت های قبل از ازدواج کامل تر و جامع تر باشد، می توانیم امیدوار باشیم که مشکلات آینده کم رنگ تر خواهد شد و خطر طلاق زودهنگام نیز کاهش خواهد یافت.

مشاوره پیش از ازدواج به شما کمک می کند تا تمام برداشت های نادرست قبلی خود را دور بیندازید و با نگاهی دقیق تر و عمیق تر به ازدواج نگاه کنید .
مشاوران پیش از ازدواج به شما کمک می کنند تا با واقعیت های زشت و زیبای ازدواج روبرو شوید و بعد از درک این واقعیت ها تصمیم نهایی خود را بگیرید.
کلینیک روانشناسی سایدا آماده ارائه انواع خدمات مشاوره از جمله مشاوره پیش از ازدواج به شما عزیزان می باشد.

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

۱۱ گام ارزشمند برای ساختن عزت نفس خود

🌱گام اول : دست از مقایسه خود با دیگران بردارید. 🌱گام دوم : دست از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *