با دویدن خود را در برابر سرطان سینه واکسینه کنید

با دویدن خود را در برابر سرطان سینه واکسینه کنید

 هیچکدام از شرکت کنندگان در این پژوهش علمی قبل از آغاز تحقیقات به سرطان مبتلا نبودند و به طور منظم فعالیت‌های ورزشی و وزن خود را گزارش می‌کردند

تحقیقات علمی جدید در آمریکا نشان می‌دهد: انجام فعالیتهای ورزشی به طور منظم، باعث پیشگیری از مرگ زودرس زنان در اثر سرطان سینه می‌شود.

woman-running-pc-and-mac-1142261

گرچه تحقیقات درگذشته نیز نشان داده بود که فعالیت‌های ورزشی خطر ابتلا به سرطان سینه را تا 25 درصد کاهش می‌دهد اما تحقیقات جدید در کالیفرنیا نیز حاکی از این است که پیاده‌روی یا دویدن خطر مرگ ناشی از سرطان سینه را تا 40 درصد در زنان کاهش می‌دهد. پژوهشگران دانشگاه اورگان نرخ مرگ ومیر در اثر سرطان سینه را بین 80 هزار زن طی 11 سال بررسی کردند. در بین این زنان 33 هزار نفر پیاده‌روی سریع داشتند و 46 هزار نفر به طور منظم می‌دویدند. هیچکدام از شرکت کنندگان در این پژوهش علمی قبل از آغاز تحقیقات به سرطان مبتلا نبودند و به طور منظم فعالیت‌های ورزشی و وزن خود را گزارش می‌کردند. بر اساس نتایج این تحقیقات، زنانی‌که در هفته 2 ساعت و نیم ورزش سبک و یا یک ساعت ورزش سنگین انجام می‌دادند، 40 درصد کمتر در معرض خطر مرگ در اثر سرطان سینه بودند.

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

پکیج های ویژه (قبل ، حین و پس از بارداری )

مرکز تخصصی ارتقاء سلامت سایدا  با همکاری مرکز ژنتیک رویانا برای اولین باردر ایران برگزار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *