آزمون بیش فعالی/تکانشگری در بزرگسالان

درباره ی بیش فعالی/تکانشگری در بزرگسالان : این تست را از خودتان بگیرید

عادت به بهم ریختگی دارید؟ همیشه دیر میرسید؟ در مدیریت پول ها و روابط تان در کشمکش اید؟ این تست را از خودتان بگیرید تا بیشتر در مورد سندرم بیش فعالی/تکانشگری بدانید

برای اینکه در مورد ADHD و نشانه هایش در خودتان بدانید،هرکدام از جمله های زیر را که در مورد شما صدق میکند چک کنید.

من به سختی میتوانم مرتب باشم
معمولا وقتی کاری به من سپرده میشود،من انجام دادن آن را به تعویق می اندازم،به جای اینکه آن کار را درست انجام دهم.
من روی طرح های زیادی کار میکنم، اما به نظر میرسد که نمیتوانم آنها را کامل کنم.
من تمایل دارم که در کارهایم به صورت ناگهانی وآنی تصمیم بگیرم و عمل کنم. مثل خرج کردن پول، تغییر دان برنامه ها،روابط با افراد و…
من خیلی زود خسته میشوم
اهمیتی ندارد که من چقدر کاری را انجام میدهم، یا چقدر سخت تلاش میکنم، من فقط نمیتوانم به اهدافم برسم
من اغلب وقتی مردم در حال حرف زدن هستند حواسم پرت میشود.
من دوست دارم مرتب از کاری به کار دیگر را انجام دهم بدون اینکه هر کدام کامل شود
من تمایل دارم که بعضی کارها را به حد افراطی انجام دهم حتی وقتی که آنها برای من خوب نیستند،مثل وسواسی خرید کردن،نوشیدن بیش از حد،زیاد کار کردن،خوردن بیش از حد.
10. وقتی کارها بسیار آهسته در حال انجام هستند، من احساس میکنم که کارها بی نتیجه اند و بی حوصله و بداخلاق میشوم.
11. عزت نفس من به خوبی اطرافیانم که میشناسم نیست.
12. من نیاز به محرک های زیادی از اسباب و وسایل دارم مثل فیلم ها و بازی های جنگی،خریدهای جدید،ماندن در میان دوستان پرتحرک، با سرعت رانندگی کردن
13. من خیلی وقتها بدون فکر کردن حرف میزنم یا کاری را انجام میدهم، و بعضی اوقات این موضوع مرا دچار مشکل میکند.
14. من مایل هستم که کارها را از راه خودم به سرانجام برسانم،تا اینکه بخواهم از قواعد و تشریفاتی که دیگران انجام میدهند،استفاده کنم.
15. من اغلب اوقات در حالتی هستم که مثلا با مداد به جایی ضربه میزنم،یا اینکه پاهایم را تکان میدهم یا حرکاتی مثل اینها،تا انرژی عصبی ام را تخلیه کنم.
16. وقتی از آدم ها یا طرح ها یا چیزهایی که دوست داشتم با آنها درگیر باشم و کار کنم جدا میشوم، به صورت ناگهانی احساس افسردگی میکنم.
17. من خودم را متفاوت از چیزی که مردم مرا میبینند،می بینم، و وقتی کسی به خاطر کاری که من انجام داده ام و موجب آشفتگی او شده عصبانی میشود، من معمولا بسیار تعجب میکنم.
18. حتی اگر من خیلی نگران باشم در مورد چیزهایی که اگر اتفاق بیفتند برای من بسیار ناخوشایند خواهند بود، من همچنان کارهایم را بی دقت انجام میدهم و سانحه پذیر ام.
19. حتی اگر من ترس های زیادی داشته باشم، مردم مرا یک آدم خطر طلب توصیف میکنند.
20. من اغلب اشتباهاتی از سر بی دقتی میکنم.
21. من خویشاوندانی که از لحاظ ژنتیکی به من نزدیک اند دارم که از بیماری ADD، افسردگی،اختلال دو قطبی یا سوء مصرف مواد، رنج میبرند.

اگر پاسخ شما به 15 تا از سوال های بالا بله بوده است، این بسیار محتمل است که شما اختلال کمبود توجه داشته باشید. اگرچه شما ممکن است به کمتر از 15 سوال جواب بله داده باشید اما همچنان به اختلال بیش فعالی/کمبود توجه مبتلا باشید. این آزمون غیر رسمی فقط حکم یک راهنمایی عمومی و کلی را دارد.
بزرگسالانی که فکر میکنند مبتلا به ADD هستند باید با پزشک یا سایر متخصصین سلامت روان که دارای مجوز هستند، مشورت کنند. درمانی که بتواند در اساس این نشانه ها را کاهش دهد، ممکن است و وجود دارد.

 امروزه نوروفیدبک به عنوان یکی از مؤثرترین روشهای درمانی و جایگزین دارو های شیمیایی در افراد  دچار بیش فعالی یا همان ADHD شناخته شده است.در این روش با استفاده از دستگاه اطلاعات الکتریکی مغز  به فرد یاد میدهیم چگونه رفتارهای مغزش را تغییر دهد و در نهایت عملکردهای مربوط به بیش فعالی را از بین ببرد. به این صورت که دستگاه اطلاعات الکتریکی مغز و امواج مغزی فرد بیش فعال را ثبت می کند و  با ثبت امواج و تقویت امواج مثبت و مفید بتا، نوروفیدبک انجام می شود و فرد می آموزد که چطور می تواند بیشتر توجه و تمرکز داشته باشد.

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

آزمونی برای تشخيص کودکان بيش فعال

خیلی از پدر و مادرها فکر می‌کنند اگر فرزندشان جنب و جوش زیادی داشته و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *