کاهش سن بیولوژیکی، تنها در ۸ هفته با تغییر سبک زندگی

 

به گزارش ساینس‌تایمز در مطالعه دانشمندان، سن بیولوژیکی چهل و سه نفر بزرگسال مرد سالم ۵۰ تا ۷۲ ساله با استفاده از الگوهای متیلاسیون DNA اندازه‌گیری شد.

شرکت‌کنندگان تحت یک رژیم غذایی عمدتاً گیاهی همراه با بسیاری از ویتامین‌ها و مواد معدنی قرار گرفتنند.

ضمن این که میزان مصرف پروتئین‌های حیوانی و کربوهیدارت در آنها بسیار کم بود.
آنان علاوه‌بر این حداقل ۷ ساعت خواب شبانه داشتند
۳۰ دقیقه یا بیشتر به مدت ۵ روز در هفته ورزش کردند ضمن این که برخی مکمل‌های غذایی حاوی املاح و مواد معدنی را دریافت کرده بودند.

نتایج مطالعه که در نشریه Aging منتشر شد، نشان داد که سن بیولوژیکی این گروه طی ۸ هفته در مقایسه با گروه کنترل به طور متوسط سه سال و نیم کمتر شد.

پیری بیولوژیکی هنگامی رخ می‌دهد که شما به تدریج و با عدم رعایت شیوه سالم زندگی به سلول‌ها و بافت‌های مختلف بدن آسیب می‌رسانید.

به عنوان مثال اگر شما یک مرد ۲۸ ساله هستید که ورزش نمی‌کنید، فقط غذاهای پرچرب می‌خورید و طی ۱۰ سال گذشته در هفته پنج بسته سیگاردود کرده‌اید، به احتمال زیاد سن بیولوژیکی بیش از ۲۸ سال دارید.

برای بهبود سن بیولوژیکی حتی در سنین ۷۰ سال به بالا می‌توانید گام‌های زیادی بردارید.
از جمله ورزش منظم روزانه، شامل تمرین‌های تعادلی که خطر سقوط را کاهش می‌دهد، ورزش‌های قدرتی که به ایجاد توده عضلانی کمک می‌کنند، تمرین‌های استقامتی که به افزایش تنفس و ضربان قلب کمک می‌کند و حرکات کششی بدن، حفظ وزن در محدوده سالم از طریق مصرف میوه‌ها، سبزیجات، لوبیا، لبنیات کم‌چرب و نان‌های سرشار از فیبر (غلات کامل) و حذف تدریجی نان سفید، نوشابه و فست‌فود.

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

چرا فرزندکشی ؟!؟

خبر قتل بابك خرمدين توسط پدر ومادرش ، من را بر ان داشت كه بنویسم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *